استان‌ها

ساخت وبلاگ
به گزارش تابناک یزد، صبح دیروز مراسم ختم حبیب محبیان در مسجد جامع شهرک قدس تهران برگزار شد. پس از درگذشت این خواننده ایرانی تحلیل‌ها و نقد و نظرهای فراوانی در خصوص پایگاه هنری اجتماعی و سیاسی وی در فضای رسانه‌ای کشور مطرح شد. 

همزمان با مراسم دیروز خبرگزاری فارس نظر به شبهات و ابهامات ایجاد شده پیرامون بازگشت این نوازنده و خواننده ایرانی به کشور، متن نامه وی خطاب به محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور دولت دهم را برای اولین بار منتشر کرد که از دیروز واکنش های متفاوتی در پی داشت که بخشی از این واکنش‌ها مرتبط با گفتگوی محمد محبیان با یکی از شبکه های ماهواره‌ای بود که در فضای مجازی از دیروز انتشار بیشتری یافت درحالیکه این گفتگو  در روزهای ابتدای فوت مرحوم محبیان است و ارتباطی به مطلب دیروز نداشت. 

پاسخ احمدی‌نژاد به نامه حبیب

برخی دیگر اساسا وجود چنین نامه‌ای را تکذیب کردند که روزنامه «شرق» با اختصاص بخشی از صفحه اول خود به این ماجرا قویا وجود نامه را تکذیب کرده است که باتوجه به اما و اگرهای پیش‌آمده در ادامه اصل نامه با پاراف رئیس جمهور وقت محمود احمدی‌نژاد منتشر خواهد شد.

بنا به این گزارش درخواست حبیب محبیان طی این نامه با دستور موافق رئیس جمهور وقت مواجه می‌شود ولی وی هیچ گاه امکان فعالیت گسترده هنری را نیافت. 

متن این نامه که در آذرماه سال 1388 به دبیرخانه مربوط ارجاع داده شده به شرح زیر است:

بنام خدا

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

جناب آقای محمود احمدی‌نژاد

با سلام و عرض ادب

با احترام به استحضار می‌رساند اینجانب حبیب محبیان یکی از هنرمندان مردمی این مرز و بوم که سال‌ها در عرصه موسیقی و ترانه‌سرایی فعالیت حرفه‌ای داشته‌ام، بعد از انقلاب اسلامی به دلایل شخصی به همراه خانواده از کشور عزیزم هجرت کرده و سال‌ها در غربت زندگی سختی را پشت سر گذاشته‌ام.

رئیس جمهور محترم! جالب است بدانید، که حتما می‌دانید، آقایانی که الان در پوستین اصلاحات دم از آزادی، حقوق بشر و حقوق شهروندی می‌زنند، در اوایل انقلاب با تنگ‌نظری و بی تدبیری خود باعث بوجود آمدن فضای بی اعتمادی و وحشت در بین برخی از هموطنان گردیدند بطوریکه تعدادی از آنها با چشمانی گریان مجبور به ترک وطن خود شدند بدون آنکه تقصیری داشته باشند، که من هم از جمله آنها هستم.

جناب آقای احمدی‌نژاد ریاست محترم جمهور، بنده به صراحت و با صدای بلند اعلام می‌کنم که اینجانب دارای عرق ملی و اسلامی بوده و اعتقاد راسخ به قوانین جاری کشور دارم و از وطن‌فروشان خودفروخته‌ای که سر به آخور استکبار و صهیونیسم جهانی دارند متنفر بوده و در هیچ زمانی با آنها همکاری و ارتباطی نداشته و ندارم و دامن به خیانت نیالوده‌ام. البته به این موضوع اذعان دارم که عمر و جوانی‌ام که سرمایه اصلی زندگی‌ام بود را در خارج از کشور از دست داده‌ام و شاید هم کوتاهی‌هایی داشته باشم.

اما با قلبی مملو از عشق به وطن و امید به آینده همچنان پرنشاط، فعال و با کوله‌باری از تجربه امید به آینده‌ای روشن دارم.

برادر عزیز، زمانی نه چندان دور رزم‌آرا نخست وزیر پهلوی با خفت اعلام کرده بود ما نمی‌توانیم لول هنگ آفتابه بسازیم تا برسد به ملی شدن صنعت نفت!! اما بعد از انقلاب اسلامی با همت مردم شریف ایران و رهبری بی نظیر امام خمینی (رحمت‌الله‌علیه) و مقام معظم رهبری و مواضع مقتدرانه جنابعالی شعار «ما می‌توانیم» به تحقق رسیده و نتایج درخشانی در پی داشته است که این افتخارات مورد مباهات همه ملت ایران می‌باشد.

امضا: حبیب محبیان

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:02

تابناک: کمیسیون هایی که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و فرهنگی دارند، بیشتر از سایر کمیسیون ها چشم منتخبان دوره دهمی از اصفهان را گرفته است به گونه ای که هیچ منتخبی از اصفهان گویی عزم خود را برای رفع تخصصی مشکلات زیست محیطی و کشاورزی اصفهان جزم نکرد.

به گزارش تابناک اصفهان، کمیسیون فرهنگی و امنیت خارجه و قضایی را در دوره گذشته جزو کمیسیون های پرطرفدار از سوی نمایندگان استان اصفهان می توان نام برد. هرچند نام منتخبان دوره گذشته اصفهان در بهارستان در برخی کمیسیون های دیگر هم به چشم می خورد اما حضور برخی نمایندگان در این کمیسیون ها نمود بیشتری آن هم به دلیل برخی اظهارات عده ای از نمایندگان اصفهان در آن دوره داشت.

حالا بعد از آنکه نمایندگان دوره دهم در جای خود در بهارستان جاگیر شده اند، چانه زنی ها برای رفتن به کمیسیون های مختلف بالا گرفت.19 منتخب اصفهان در 10 کمیسیون بهارستان جای خود را تثبیت کرده اند و از میان این تعداد چهار نفر نیز در لیست هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته اند.

کمیسیون هایی که بیشتر رنگ و بوی سیاسی و فرهنگی دارند، بیشتر از سایر کمیسیون ها چشم منتخبان دوره دهمی از اصفهان را گرفته است به گونه ای که هیچ منتخبی از اصفهان گویی عزم خود را برای رفع تخصصی مشکلات زیست محیطی و کشاورزی اصفهان جزم نکرد و سیاست و فرهنگ را بر معیشت مردم ترجیح دادند.

چیدمان حضور منتخبان اصفهانی در بهارستان به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش و تحقیقات: سید جواد ساداتی نژاد (کاشان و آران بیدگل)، سید محمدجواد ابطحی (خمینی‌شهر)

کمیسیون اجتماعی: ناهید تاج‌الدین (اصفهان) که به‌عنوان دبیر اول نیز به هیئت‌رئیسه راه‌ یافته است، سمیه محمودی (شهرضا و دهاقان)

کمیسیون اقتصادی: سید ناصر موسوی لارگانی (فلاورجان) که به‌عنوان نایب‌رییس اول به هیئت‌رئیسه راه‌ یافته است، زهرا سعیدی مبارکه (مبارکه)

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: مرتضی صفاری نطنزی (نطنز، قمصر و بادرود)

کمیسیون برنامه‌وبودجه و محاسبات: حسینعلی حاجی دلیگانی (شاهین‌شهر و میمه و برخوار)

کمیسیون بهداشت و درمان: حیدر علی عابدی (اصفهان)، اکبر ترکی (فریدن و چادگان و فریدون‌شهر)، عباسعلی پور بافرانی (نائین)

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور: اصغر سلیمی (سمیرم) که به‌عنوان دبیر اول به هیئت‌رئیسه راه‌ یافته است، ابوالفضل ابو ترابی (نجف‌آباد و تیران و کرون)

کمیسیون صنایع و معادن: محسن کوهکن‌ریزی (لنجان)، حمیدرضا فولادگر (اصفهان)

کمیسیون فرهنگی: احمد سالک (اصفهان) که به‌عنوان نایب‌رییس اول به هیئت‌رئیسه راه‌ یافته است، سید صادق طباطبایی‌نژاد (اردستان)

کمیسیون قضائی و حقوقی: علی بختیار (گلپایگان و خوانسار) ژرژیک آبرامیان (ارامنه اصفهان و جنوب ایران)

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:02

اردوی ترکیه استقلالی ها به دلایل امنیتی لغو شد.

اردوی ترکیه استقلالی ها به دلایل امنیتی لغو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛اردوی استقلالی ها که قرار بود در ترکیه برگزار شود بنا به دلایل امنیتی لغو شد.

این روزها شرایط کشور همسایه چندان امن نیست و انفجار بمب های اخیر در شهر استانبول نگرانی های زیادی را به همراه داشته است.به همین دلیل مسئولان باشگاه استقلال ترجیح دادند که اردوی خارجی خودشان را در کشوری غیر از ترکیه برگزار کنند.ارمنستان یا گرجستان مقصد آبی ها برای برگزاری اردوی تدارکاتی خواهد بود.

این در حالی است که آماده سازی تیم به یکی از نگرانی های علیرضا منصوریان تبدیل شده است و او عنوان کرده که تنها دغدغه اش همین اردوی آماده سازی است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 205 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 21:02

رئیس شورای شهر یاسوج گفت: بدون برپایی هرگونه آزمون استخدامی جذب نیرو در این نهاد به صورت غیرقانونی صورت می‌گیرد از نهادهای نظارتی می‌خواهیم در این زمینه ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هدایت امیری ظهر امروز در نشست شورای اسلامی شهر یاسوج با اشاره به مازاد نیرو در شهرداری یاسوج، اظهار داشت: روزانه مراجعه کنندگان زیادی در شورا حضور می‌یابند و خواستار به کارگیری در شهرداری شهر یاسوج هستند.

رئیس شورای شهر یاسوج افزود: برخلاف اینکه ما در رسانه‌ها و محافل مختلف به تعدیل نیرو در شهرداری این شهر اشاره می‌کنیم ولی مراجعه کنندگان با دلایل و مستندات به جذب نیرو غیرقانونی در شهرداری یاسوج استناد و اعلام نارضایتی می‌کنند.

وی با اشاره به دست‌های پنهان در استخدام غیرقانونی در شهرداری یاسوج، بیان کرد: اگر این افراد از طریق آگهی، فرخوان و یا آزمون در شهرداری به کار گرفته شده‌اند شورای شهر یاسوج هیچ اطلاعی از نحوه استخدام این افراد ندارد.

امیری تاکید کرد: این امر اجحاف در حق مردم است و شورای شهر یک دستگاه نظارتی است و باید به وظایف خود در چهارچوب قانون عمل کند و به طور قطع کمیسیون انطباق برای نظارت بر مصوبات شهرداری اقدام می‌کند.

عضو شورای شهر یاسوج نیز در این نشست، عنوان کرد: جلسه امروز بیشتر بر روی مسایل و مباحث حاشیه‌ای تمرکز داشت که این عمل خلاف قانون است.

سعید پایدار گفت: ما نباید عمل خلاف شهرداری مبنی بر استخدام نیرو را با حمایت از اقدام خلاف دیگر پاسخ دهیم و متاسفانه ایجاد فضای اقلیت و اکثریت شورای شهر را به سمت درستی هدایت نمی‌کند.

در این نشست تعدادی از مصوبات شهرداری بررسی شد و در پایان با به کارگیری 10 نفر از فرزندان کارمند بازنشسته شهرداری یاسوج در این شهرداری موافقت شد و این طرح برای اعمال نظر نهایی به کمیسیون تطبیق استانداری ارسال می‌شود.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 230 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:58

رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه با اشاره به راه اندازی هفت پایگاه سلامت در دهدشت مرکز این شهرستان گفت: این پایگاه ها به ارائه خدمات بهتر و ارتقا سلامت جامعه کمک می کند.

سید هاشم طاعتی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پایگاه های سلامت روزانه خدمات مختلفی از جمله تست فشارخون، قند خون، توزیع قرص آهن و آموزش به زنان باردار و مشاوره های پزشکی و درمانی به مراجعه کنندگان بصورت رایگان ارائه می دهند.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه راه اندازی این پایگاه ها را از خدمات خوب دولت تدبیر و امید در مناطق محروم ذکر کرد و گفت: این پایگاه ها در راستای طرح تحول نظام سلامت بوده است.
طاعتی با بیان اینکه در دولت تدبیرو امید شاخص های بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان افزایش چشمگیری داشته است افزود: طرح تحول نظام سلامت تحول شگرفی در زمینه بهداشت و درمان در مناطق محروم ایجاد کرده است.
رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت تلویزیون شهری جهت آموزش و پخش کلیپ های بهداشتی و درمانی در راستای ارتقا سطح بهداشتی شهرواندان دهدشتی در مقابله با انواع بیماری در مرکز شهر نصب و راه اندازی می شود.
وی گفت: این تلویزیون فول کالر تمام رنگ با هزینه ای بالغ بر 370 میلیون ریال در میدان مرکزی شهر دهدشت طی هفته جاری نصب خواهد شد.
وی اهداف این طرح را توانمند سازی مردم در راستای بهبود سلامت و آموزش سبک زندگی سالم، ارتقا بهداشت روانی جامعه و ارتقا سطح سواد سلامت مردم اعلام کرد.
طاعتی عنوان کرد: این سامانه بصورت شبانه روزی کلیپ های بهداشتی و درمانی، آموزش های تغذیه سالم و چگونگی مصرف مواد غذایی موثر را به نمایش می گذارد.
وی تصریح کرد: دیگر نهادها می توانند برای ارائه برنامه های فرهنگی و هنری از مزایای این طرح در مناسبت های مختلف استفاده کنند.
شهر دهدشت مرکز شهرستان 132 هزار نفری کهگیلویه نزدیک به 65 هزار نفر جمعیت دارد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 197 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:58

به گزارش تابناک یزد، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: جابجایی محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت از این وزارتخانه در دستور کار دولت نبوده و خبر برخی رسانه ها مبنی بر تغییر وی و جایگزینی شخص دیگر صحت ندارد.

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه افزود: این موضوع بارها از سوی سخنگوی دولت و مقام های ارشد دولتی عنوان شده است.

« متاسفانه برخی از رسانه ها هر چند وقت یک بار، با انتشار شایعه جابه جایی مدیران موجب تشویش اذهان عمومی می شوند و این در حالی است که امسال تمام تلاش و وقت مسئولان دولت معطوف به رونق اقتصادی است و لازم است رسانه ها نیز با همراهی تیم اقتصادی دولت به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، کمک کنند.»

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 212 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:58

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با اشاره به راهبرد سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: باید تحقق سند تحول بنیادین در کنار اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای اساسی شکل‌گیری مدارس باشد.

به گزارش تابناک از قزوین سالار قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین از اجرای طرح تعالی مدیریت در 220 مدرسه استان قزوین خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف پاسخ‌گویی بیشتر و اجرای دقیق خود ارزیابی و ارزیابی بیرونی براساس تعاریف و شاخص‌های تعیین شده اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: توجه به نیازهای جامعه و سوق دادن آن به مدیریت مدرسه فرصت می‌دهد تا فرایند آموزشی و تربیتی مدرسه را بهبود بخشیده و در راستای آن تلاش کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: اجرای طرح تعالی مدیریت با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی‌بخش به فرایندهای مدیریتی شرایطی را فراهم می‌کند تا تمام عوامل مؤثر در مدیریت مدرسه با مشارکت یکدیگر در راستای شناسایی ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی مدرسه گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

قاسمی تصریح کرد: یکی از شاخصه‌های اجرای طرح تعالی مدیریت مشارکت‌جو، مدرسه‌محور و کیفیت‌مدار بودن است که با بهره‌گیری از یک سیستم هوشمند و کار‌آمد هدفمند می‌شود.

وی ادامه داد: ارتقای سطح آگاهی و شکل‌گیری مدرسه با برنامه‌ریزی مدون محقق می‌شود و امید است شاهد استقرار مدیریت کیفیت‌مدار، تعالی‌بخش و برنامه‌محور در مدارس استان قزوین براساس اسناد بالادستی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به راهبرد سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: باید تحقق سند تحول بنیادین در کنار اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای اساسی شکل‌گیری مدارس باشد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:50

با پایان انتخاب اعضا و هیئت رئیسه‌ کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی، دو نفر از نمایندگان مردم استان البرز در خانه ملت به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شدند.

به گزارش تابناک – البرز: عزیز اکبریان نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی با 13 رای موافق به مدت یک سال به عنوان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتخاب شد.

همچنین محمدجواد کولیوند دیگر نماینده مرکز استان البرز در خانه ملت نیز به عنوان رئیس کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی با رای موافق دیگر نمایندگان عضو این کمیسیون انتخاب شده است.
همچنین احتمال داده می‌شود که محمود بهمنی نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان که سابقه سال‌ها حضور در بانک مرکزی و نهادهای پولی و مالی را دارد، در این دوره به عنوان رئیس یک کمیسیون اقتصادی انتخاب شود.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 212 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:50

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نتایج طرح ملی سیمای زندگی دانشجویان، گفت: آمار آسیب اجتماعی جوانان مایوس کننده نیست.

محمود گودرزی در حاشیه جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش سیمای دانشجویان که از سوی وزارت علوم در این نشست مطرح شده بود، گفت: آمار ارائه شده در این پژوهش ناامید کننده نیست و اعداد و ارقام به نظر می آید مثبت است و مایوس کننده نیست. با این حال آمار کمی از آسیب های اجتماعی وجود دارد که همان هم نباید باشد.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش، بیش از ۹۰ درصد دانشجویان دین باور، خدا باور و معتقد به معنویات هستند. البته در برخی موارد آمار آسیب های اجتماعی وجود دارد که باید برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص برنامه های اوقات فراغت جوانان اضافه کرد: برنامه های متنوعی برای اوقات فراغت پیش بینی شده است و قرار است دستگاه ها تا ۱۵ تیرماه برنامه های خود را ارائه کنند اما به صورت متمرکز و ملی وزارت ورزش و جوانان برنامه هایی را پیش بینی کرده و دستورالعمل هایی را برای کلیه استانها ارائه کرده است.

گودرزی ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی انجام شده و در جلسه شورای معاونین مقرر شده است یک کنترل اساسی بر مدارس ورزشی تابستانه انجام شود تا مواردی که با معیارها همخوانی ندارد، اصلاح شود. در عین حال، به دنبال افزایش کمی و کیفی اوقات فراغت هستیم اما عدد دقیقی در مورد آمار اوقات فراغت جوانان در اختیار نداریم.

وی تاکید کرد: در این جلسه راهکارهای رفع آسیب های اجتماعی جوانان و دانشجویان مورد بررسی قرار گرفت تا به استانداران و روسای دانشگاه ها ارائه شود تا بتوانیم گزارش های اجرایی و عملیاتی در جهت کاهش آسیب ها را به شورای اجتماعی کشور ارائه دهیم تا از این طریق به حضور رهبر معظم انقلاب ارائه شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد شایعات جابجایی خود از وزارت ورزش و جوانان، گفت: جابجایی شایعه است و تکذیب می کنم. در حال حاضر خبری نیست یا دست کم من اطلاع ندارم. در فضای مجازی هرازگاهی مواردی مطرح می شود که بی تفاوت از آن می گذریم تا ببینیم خدا چه می خواهد. از روزی که آمده ام تا جایی که به یاد دارم همیشه در حال رفتن بوده ام اما تا امروز هستم.

گودرزی در خصوص تشکیل جلسه شورای عالی جوانان خاطرنشان کرد: برای تشکیل این جلسه باید چند دستور داشته باشیم. تقاضای تشکیل جلسه ارائه شده است و امیدواریم بعضی از دستورات مهم و استراتژیک را منظم کنیم. معاون اول رئیس جمهور جهانگیری هم معمولاً وقت می گذارند اما زمان تشکیل جلسه بستگی به خروجی ستاد ملی ساماندهی امور جوانان دارد و هنوز مصوبات ردیف نشده و خوراک خوب و برنامه محوری برای تشکیل جلسه فراهم نشده است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 218 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 17:50

قیمت ۲ بخش از زنجیره خدمات اینترنت شامل لایه انتقال و اینترنت زیرساخت کاهش یافت و اینترنت حداقل ۲۰ درصد برای کاربر نهایی ارزان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد جواد آذری جهرمی جزئیات مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره تعرفه اینترنت را تشریح کرد.

وی گفت: تغییرات قیمتی در راستای اصلاح مدل اقتصادی پهنای باند در کشور و منطبق با شبکه ملی اطلاعات اعمال شده است.

جهرمی با بیان اینکه کاهش قیمت در 2 بخش از زنجیره خدمات اینترنت در نظر گرفته شده، توضیح داد: در این مصوبه تعرفه انتقال و اینترنت طبق جداولی توامان کاهش یافته است.

معاون وزیر ارتباطات گفت: تعرفه شبکه انتقال در لایه 2 تا 84 درصد، شبکه انتقال در لایه 3 تا 72 درصد و تعرفه اینترنت زیرساخت نیز نزدیک به 40 درصد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با ان تغییرات کاهش قیمت دسترسی به اینترنت برای مصرف کنده نهایی اینترنت را بیشتر از 20 درصد خواهد بود.

جهرمی گفت: پیش از این نیز با اقدام دیگری امکان کاهش قیمت پهنای باند داخلی به یک سوم قیمت پهنای باند خارجی برای شرکت ها فراهم شده است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 216 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:48

مارگون نام آبشاری است که در دره‌های غرب شهرستان سپیدان در استان فارس قرار گرفته است ارتفاع این آبشار به ۷۰ متر و عرض آن به ۱۰۰ متر می‌رسد. استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 207 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:48

مبشری از رسیدگی به پرونده متصدی مشاور املاک به علت اخذ وجه اضافی در شعبه تعزیرات حکومتی استان فارس خبر داد.

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تعزیرات حکومتی: مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس گفت: این پرونده به علت شکایت شاکی خصوصی به شعبه تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

وی گفت: پس از انجام مراحل دادرسی و با توجه به مستندات و دفاعیات عامل تخلف، تخلف محرز و مشاور املاک مختلف برابر قانون به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ پنج میلیارد و 700 میلیون ریال در حق صندوق دولت و دو میلیارد و 850 میلیون ریال در حق شاکی خصوصی محکوم شد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:48

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو ،از افتتاح تمام کانون های محیط زیست منطقه تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

عباس صمدیان با اعلام این خبر اظهار داشت: کانون های محیط زیست با هدف جلب مشارکت های مردمی برای حفظ محیط زیست راه اندازی می شوند و در تلاش هستیم با راه اندازی این کانون ها گام بلند وموثر در حفظ محیط در سطح محلات منطقه دو برداریم .

وی افزود: تاکنون 11 کانون محیط زیست در سرای محله ها راه اندازی شده و تا پایان ماه مبارک رمضان هم 10 کانون محیط زیست دیگر در منطقه راه اندازی می شود وبه این ترتیب تمامی محلات منطقه دو صاحب یک کانون محیط زیست خواهند شد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 168 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:46

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه آدمی همیشه و در همه حال در معرض امتحانات الهی است، گفت: کمک به نیازمندان به خصوص افراد دربند انسان را از بلایا دور می‌کند.

امام‌جمعه نهاوند بابیان اینکه آدمی همیشه و در همه حال در معرض امتحانات الهی است، گفت: کمک به نیازمندان به خصوص افراد دربند انسان را از بلایا دور می‌کند.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در مراسم جشن نسیم مهر که در راستای حمایت از زندانیان بی‌بضاعت برگزار شد، گفت: انسان‌ها همیشه در مراحل امتحان قرار می‌گیرند و خوشا به حال کسانی که از این امتحان سربلند بیرون می‌آیند.

وی بابیان اینکه کمک به نیازمندان خصوصاً افراد دربند انسان را از بلایا دور می‌کند، گفت: در ماه رمضان علاوه بر طاعات، عبادات و مستحبات که ثواب بسیاری در پیشگاه خداوند متعال دارد باید به سایر مواردی که درآیات و روایات به آن‌ها اشاره‌شده نیز در صورت تمکن مالی توجه داشته باشیم.

امام‌جمعه نهاوند گفت: کمک‌های مالی برای کسانی که تمکن مالی دارند باعث اجر بیشتر  و رضای بالاتر خداوند متعال می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مغیثی ضمن قدردانی از حضور و کمک خیرین در این مراسم‌ عنوان کرد: کمک‌هایی که در این ماه برای زندانیان و خانواده آن‌ها جمع‌آوری می شود سبب رضایت خداوند خواهد بود.

وی گفت: همچنان که زندانیان و خانواده‌های آن‌ها از برکات و اجر معنوی کار متمکنان برخوردار می‌شوند این افراد نیز به برکت همین کمک‌ها و بخشش‌هایی که درراه خدا انجام می دهند از بلایای موجود در دنیا و آخرالزمان مصون خواهند ماند و ثوابی دوچندان از اعمال این ماه نصیبشان می شود.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 211 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:46

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از مختومه شدن 99 درصد پرونده های ورودی به دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: میزان پرونده های ورودی که سال گذشته به دادگستری استان وارد شده، 164 هزار و 677 پرونده بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان،حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در نشست خبری خود پیش از ظهر امروز با تبریک ایام ماه مبارک رمضان و همچنین فرا رسیدن هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در سال گذشته با افزایش 11 درصدی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی استان مواجه بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه بیان کرد: از مجموع 164 هزار پرونده ورودی به دادگستری استان، 163 هزار و 265 پرونده معادل 99 درصد مختومه شده است.

حمیدی گفت: در حال حاضر 39 هزار پرونده مانده و مختومه نشده در استان وجود دارد که یک درصد از این میزان مربوط به امسال و مابقی مبروط به سالهای گذشته است.

وی افزود: حوزه قضایی شهرستان سراوان با 4 هزار 700 پرونده بیشترین آمار ورودی پرونده ها در سطح استان به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: کمترین ورودی پرونده ها نیز مربوط به شهرستان کنارک با 1278 پرونده بوده است.

حمیدی اضافه کرد: در حوزه دادسراها نیز شهرستان هیرمند با 50 درصد افزایش پرونده، زابل با 14 درصد و ایرانشهر نیز با 13 درصد بیشترین حجم ورودی را داشته است.

وی همچنین به ورود پرونده ها به شوراهای حل اختلاف استان نیز اشاره کرد و افزود: میزان پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان نیز در سال 95، 40 هزار و 741 پرونده بوده است.

وی بیان کرد: 75 درصد پرونده های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده است که در این خصوص رتبه اول را سیستان و بلوچستان در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: از مجموع پروندهای وارده به دادگستری استان، 124 هزار و 759 پرونده کیفری با 74 درصد، 25 هزار پرونده حقوقی با 15 درصد و 18 هزار پرونده خانوادگی با 11 درصد بوده است.

وی همچنین به اراضی رفع تصرف شده استان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از هزار هکتار از اراضی دولتی استان از دست افراد سودجو رفع تصرف شده است.

حمیدی خاطرنشان کرد: در همین رابطه اراضی دشت سمسور ایرانشهر و محله برفی میرجاوه نیز که در دست افراد سودجو بوده رفع تصرف شده است.

وی همچنین از پلمپ 70 چاه غیر مجاز آب نیز در اراضی سمسور ایرانشهر نیز خبر داد.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به وقوع برخی از قتل ها در استان اشاره کرد و گفت: هرزگاهی در استان مشاهده می شود که درگیری های مسلحانه با رویکرد طایفه ای و قومی در استان اتفاق می افتد که این به این معنا نیست که دستگاه قضا به آن بی تفاوت بوده، بلکه با حساسیت ویژه موضوع بررسی می شود و مسببین آن به اشد مجازات محکوم خواهند شد چرا که معتقدیم برهم زدن آسایش عمومی جرم است و خاطیان باید نسبت به آن پاسخگو باشند.

حمیدی همچنین در خصوص پرونده کلاهبرداری فروش خودرو در استان توسط فردی با مشخصات، "الف-م" نیز اشاره کرد و گفت در این رابطه افراد مربوطه شناسایی شده اند و پرونده در مراجع قضایی استان و تهران در دست پیگیری است.

وی گفت: در خصوص این پرونده چهار استان، تهران، سیستان و بلوچستان، گلستان و کردستان درگیر این ماجرا هستند که تنها در استان سیستان و بلوچستان فرد مذکور 2400 خودرو به مردم فروخته است.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 201 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:46

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین و سبک این استان علیه بیماری تب برفکی تاکنون خبر داد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از واکسیناسیون یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار رأس دام سنگین و سبک این استان علیه بیماری تب برفکی تاکنون خبر داد.

به گزارش مهر، محمودرضا رسولی با بیان اینکه مقابله با بیماری تب برفکی از بهمن ماه پارسال آغاز شده است، گفت: فاز فراگیر واکسیناسیون تب برفکی قبل از ورود بیماری شروع و دام‌های سنگین واکسیناسیون شدند.

رسولی از وجود دو میلیون رأس دام سبک در استان همدان و زمان‌بر بودن واکسیناسیون سخن گفت و افزود: در همین راستا ۵ گروه در مرحله اول و ۲ گروه در مرحله دوم برای واکسیناسیون دام ها به مناطق عشایرنشین فرستاده شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه تعداد کانون‌های درگیر با بیماری از اوایل اسفندماه رو به افزایش بود و با اقدامات انجام شده بیماری تب برفکی در ایران کنترل شد، گفت: در حال حاضر سیاست پیش رو در مقابل این بیماری، سیاست کنترلی است.

محمودرضا رسولی اظهار داشت: در سال جاری و تاکنون تعداد ۳۶ کانون بیماری در استان گزارش شده در صورتی که کانون‌های بیماری مورد تأیید آزمایشگاهی در حدود ۱۸ کانون اعلام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه سال گذشته ۸۴۵ هزار راس دام سبک و ۱۸۸ هزار راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند، گفت: تب برفکی یک بیماری عفونی و دارای واگیری بالا در دامها است که نشخوار کنندگان اهلی مانند گاو، گاومیش، گوسفند و بز ونیز نشخوار کنندگان وحشی از جمله آهو، گوزن و گراز را مبتلا می کند.

رسولی ادامه داد: ویروس عامل بیماری نسبت به شرایط محیطی و تغییرات دمایی مقاوم بوده و ماندگاری زیادی در محیط دارد بطوریکه در کود حیوان حدود ۹۰روز و در لوازم و ادوات دامپروری گاهی تا ۷۰ روز زنده می ماند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:45

کارگاه ساخت درحرم امامین عسکرین (ع) درمراسمی با حضور مسئولان ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان وجمعی ازمسئولان محلی در منطقه هشتبندی میناب افتتاح شد.

به گزارش تابناک هرمزگان، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان در این مراسم اظهار داشت: این کارگاه با هزینه ای افزون بر 400 میلیون ریال با همت مردم و مسئولان توکهور هشتبندی احداث و به بهره برداری رسیده است.

سید کاظم موسوی گفت: هزینه تجهیز کارگاه هشتبندی برای ساخت یک در حرم امامین عسکرین (ع) از محل نذورات مردمی تامین شده است .

وی خاطرنشان کرد : کارگاه هشتبندی نخستین کارگاهی است که به طور رسمی زیر نظر ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان به بهره برداری می رسد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات هرمزگان تصریح کرد: منطقه توکهورهشتبندی پیشانی بازسازی عتبات عالیات در استان هرمزگان می باشد زیرا مردم ولایی این منطقه هزینه ساخت درب را قبل از آغاز عملیات اجرایی پروژه تامین کرده اند.

موسوی یاد آورشد : کار ساخت سازه چوبی در حرم امامین عسکرین در خارج از هرمزگان در حال انجام است و کار قلم زنی ، طلا کوبی و نازک کاری در، در کارگاه هشتبندی انجام خواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان عملیات انتقال سازه های چوبی در حرم مطهر امامین عسکرین(ع) از استان قم به استان هرمزگان انجام و عملیات اجرایی ساخت در ، در منطقه هشتبندی آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: هزینه احداث در حرم امامین عسکرین (ع) در توکهورهشتبندی پنج میلیارد ریال می باشد که طی یک سال ساخته می شود و پس از اتمام به شهر های زیارتی عراق با بدرقه مردم استان هرمزگان جهت نصب انتقال داده می شود.

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان هرمزگان ساخت هشت در را برای اعتاب مقدسه با هزینه ای افزون بر 40 میلیارد ریال متقبل شده که در یک سال با کمک مردم و مسئولان هرمزگان تکمیل و به شهرای زیارتی برای نصب انتقال داده خواهد شد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:45

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر یحیی میرزاده اظهار داشت: به دنبال بروز این بیماری مجموعه؛ بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بلافاصله وارد عمل شد و با تشکیل تیم های عملیایی و بیماریابی فعال و با مراجعه به درب تمامی خانه های روستای ملکن و شهر گوهران بشاگرد ( دو نقطه درگیر با این بیماری) 52 مورد از بیماران دارای سابقه علائیم بیماری هپاتیت A شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند.

وی در خصوص دلایل طغیان این بیماری در این مناطق گفت: هر دو منطقه گوهران و ملکن دارای آب شرب لوله کشی هستند که مرتب سلامت و بهداشت آن از سوی کارشناسان مورد بررسی قرار می گیرد اما با توجه به مساله کمبود آب و برخی باورهای سنتی در این مناطق در خصوص میزان کلر در آب لوله کشی ، برخی از ساکنان این مناطق از آب های چشمه ای استفاده می کنند که هیچگونه نظارتی بر آنها وجود ندارد و همین امر دلیل طغیان این بیماری بوده است.

دکتر میرزاده در خصوص اخبار منتشر شده در برخی سایت ها و فضاهای مجازی مبنی بر سه مورد سقط جنین و یک مورد زایمان زودرس به دلیل طغیان این بیماری در مناطق مذکور، گفت: این موارد ارتباطی به این بیماری ندارد و دلایل این سقط ها و زایمان زودرس با نمونه گیری های انجام شده در آینده ای نزدیک اعلام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مجهز بودن مدرسه روستا به سرویس های بهداشتی و شیر آب گفت : متاسفانه دانش آموزان مشکوک به بیماری هپاتیت A سابقه استفاده از آب سطحی جهت شرب داشتند .

دهیار روستای ملکن بیستم خردادماه امسال در گفت وگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده بود: از اواخر اردیبهشت ماه تعدادی از اهالی روستای ملکن دچار نوعی بیماری که تب و تهوع داشت و کودکان را بیش تر اذیت می کرد، می شدند که با مراجعه چند تن به بیمارستان سردشت و اعزام آنها به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) میناب مشخص شد که این افراد همگی دچار بیماری هپاتیت نوع A شده اند.

عباس امینی افزود: متاسفانه در عرض 10 روز 6 نفر از زنان باردار روستا سقط جنین کردند که برخی در بیمارستان سردشت و میناب و بندرعباس و دو تن نیز در روستا انجام شد و هم اکنون نیز روز به روز به تعداد مبتلایان به این بیماری در روستای ملکن اضافه می شود.

دهیار روستای ملکن بیان داشت: سقط جنین مادران باردار که طی 10 سال ممکن بود 6 مورد در روستا داشته باشیم اکنون در عرض 10 روز این اتفاق افتاده است و این یک مورد غیر عادی است. البته شبکه بهداشت و درمان این موارد را عادی می داند و هیچ اقدامی در جهت کنترل این بیماری انجام نداده است.

امینی ادامه داد: دلیل بروز و پیدایش این بیماری به مصرف آب های آلوده بر می گردد. با توجه به کمبود شدید آب آشامیدنی روستای ملکن که طی 2 روز فقط یک ساعت آب دارد و آب مهار شده برای این روستا از آب های سطحی و جاری رودخانه کنار روستا در بالا دست است، احتمال بالای آلودگی آب کل روستا وجود دارد.

وی تصریح کرد: لازم است اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بشاگرد آبرسانی سیار برای روستای ملکن انجام دهد زیرا بی آبی دلیلی بر پیشروی خاموش بیماری هپاتیت است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان بشاگرد نیز در این خصوص اعلام کرد: آب آشامیدنی روستای ملکن هیچ مشکل بهداشتی ندارد و تمام تاسیسات آب روستا سالم هستند و حتی نمونه گیری هایی انجام شده بهداشتی بودن آب روستای مذکور را تایید کرده اند ولی متاسفانه اهالی روستا از آب جاری استفاده کرده که دچار بیماری هپاتیت شده اند.

علی رحمت زاده تاکید کرد: در کل بشاگرد مشکل آب آشامیدنی داریم و فقط در تعدادی از روستاها آب رسانی سیار انجام می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بشاگرد نیز بیان داشت: مبتلایان به بیماری هپاتیت در چندین سال در فصل تابستان در بشاگرد داشته ایم که خوشبختانه این بیماری به طور خود به خود قابل درمان بوده و عوارض چندانی نیز ندارد که در صورت اسهال شدید با سرم درمانی قابل درمان است .
 
دکتر عباس علیمراد علیمراد سقط جنین زنان باردار را بی ربط به بیماری هپاتیت نوع A دانست و گفت: 11 نفر آمار مبتلا داشته ایم که بیش تر دانش آموزان و افراد کم سن بوده اند. در این میان دو مورد ابتلا به این بیماری نیز در شهرستان گوهران داشته ایم که با مداخله ی درمانی در گوهران بیماری هپاتیت کنترل شده است.

شهرستان بشاگرد در 330 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان و اقع شده و از جمله مناطق محروم در این استان محسوب می شود.

نزدیک به دو دهه خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب شد که 365 حلقه چاه آب آشامیدنی ، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین 30 تا 70درصد خشک شود و 400 روستای هرمزگان به کلی از آب شرب به صورت آبرسانی سیار استفاده کنند.

حداقل نیاز آبی استان هرمزگان چهار هزار و 100 لیتر و میزان تولید فعلی سه هزار و 200 لیتر بر ثانیه است که 900 لیتر بر ثانیه کمبود آب داریم.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 14:45

انتصاب حسین امیرعبداللهیان به‌عنوان مشاور وزیر امور خارجه در حالی انجام می‌شود که از مدت‌ها پیش در محافل رسانه‌یی و سیاسی خبری منتشر شده بود که بر اساس آن وی به‌عنوان سفیر جدید ایران در پادشاهی عمان اعزام خواهد شد.

به گزارش تابناک یزد، انتصاب حسین امیرعبداللهیان به‌عنوان مشاور وزیر امور خارجه در حالی انجام می‌شود که از مدت‌ها پیش در محافل رسانه‌یی و سیاسی خبری منتشر شده بود که بر اساس آن وی به‌عنوان سفیر جدید ایران در پادشاهی عمان اعزام خواهد شد.

یک منبع مطلع در وزارت امور خارجه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا با تایید این خبر گفت: حسین امیرعبداللهیان به‌عنوان سفیر جدید در عمان برگزیده شده و تمامی مراحل معرفی و تایید وی به‌عنوان سفیر جدید در ایران و عمان طی شده بود اما با توجه به بروز مشکلات غیرمترقبه شخصی و خانوادگی برای وی، این انتصاب انجام نشد.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 217 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:47

یک منتقد با ارائه تصویری که دو سریال رمضانی «برادر» و «پادری» این روزها برای مخاطب داشته‌اند، این دو مجموعه را مورد ارزیابی قرار داده است.او با انتقاد از این که کارهای نمایشی تبدبل به آگهی بازرگانی شده‌اند،یادآور شد که متاسفانه حضور اسپانسر در رسانه ما همچنان محل مناقشه است.

محمد تقی فهیم موضوعی که در سریال «برادر» جواد افشار دست‌مایه‌ قرار گرفته است را قابل دفاع دانست و در عین حال استفاده‌ دربست و مینی‌بوسی بازیگران «کیمیا» در این مجموعه و حضور پررنگ اسپانسر را به عنوان ضعف «برادر» یادآوری کرد.

او گفت: داستانی در «برادر» روایت می‌شود که خلاف بسیاری از قصه‌هایی که این روزها باب شده، قهرمان دارد و قهرمان او، آنقدر قهرمان است که حتی فامیلی‌اش هم »پهلوان» است. داستانی مستقیم و با فراز و فرودهای مشخص. پدری که روی حساب و کتاب‌های دنیوی و اخروی خود حساسیت‌های بسیاری دارد و از قضا فرزندی که با او اختلاف نظر بیشتری دارد، بیشتر به درد او می‌خورد.

این منتقد  در ابتدا درباره مجموعه «برادر» جواد افشار با اعتقاد بر اینکه این مجموعه رمضانی برادر «کیمیا»ست، مطرح کرد: به نظر می‌آید جواد افشار در نوع ارائه کارهایش ذائقه مخاطب را به دست آورده است، یعنی می‌تواند به کار فرم و شکل دهد و آن را جمع کند که در حال حاضر مهمترین کار برای رسانه ملی همین است؛ چرا که کارهای بسیاری از افراد به‌نام، ناتمام در تلویزیون مانده است که نتوانسته‌اند آن را جمع و جور کنند. اما اینکه چقدر این نوع کارها و رویکردها منجر به خلق اثر کیفی می‌شود بستگی به عوامل متعدد، از جمله عوامل مدیریتی در تلویزیون دارد.

او سپس بحث مالی را یکی از مهمترین بخش تولید یک مجموعه اثرگذار عنوان کرد و گفت: متأسفانه تلویزیون در حال حاضر در وضعیتی به سر می‌برد که به سمت اتفاق متداول در رسانه‌های دنیا (اسپانسر) رفته است، اما متأسفانه مشکل اینجاست که حضور اسپانسر در رسانه ما همچنان محل مناقشه است.

این منتقد با بیان اینکه کارهای نمایشی در تلویزیون تبدیل به آگهی بازرگانی شده‌اند، توضیح داد: به عنوان مثال در مجموعه «دورهمی» آقای مدیری دیگر خود را موظف کرده است که به عنوان مثال به مخاطب بگوید به فلان شماره پیام دهید. در مجموعه «برادر» نیز همین اتفاق افتاده است و به جای قصه پُر و پیمان و داستان‌های اصلی، اسپانسر به شکلی گل درشت به مخاطب فریاد می‌زند که من را ببینید. متأسفانه ما هنوز فرق بین اسپانسر و آگهی بازرگانی را نمی‌دانیم. آگهی باید متفاوت با شیوه بیان باشد و نوع نریشن‌ها و به کارگیری کلمات کاملا از آیتم‌های نمایشی مجزاست.  متأسفانه سریال‌های ما هم به همین وضع افتاده‌اند و فکر می‌کنیم اگر قرار است اسپانسر وجود داشته باشد، باید به شکل عریان و علنی در مجموعه عنوان شود؛ بنابراین آن چیزی که به کار آسیب زده است این است که مخاطب اصل کار را قبول ندارد و به چشم آگهی آن را می‌بیند.

فهیم در ادامه گفت: گل‌درشت معرفی کردن اسپانسرها از مجموعه سیروس مقدم در سریال معروفش شروع شد و به اینجا رسید.

این منتقد درباره قصه مجموعه «برادر» نیز اظهار کرد: مجموعه «برادر» محتوای به‌روزی دارد که رویکردهایش نسبت به ارزش‌های جامعه درست بوده است، چرا که به هر حال ما در امر اخلاق و زیاده‌طلبی سقوط‌های بسیاری داشته‌ایم؛ بنابراین معتقدم قصه این مجموعه صرف حضور بازیگران «کیمیا» به‌روز است و باعث کهنگی نمی‌شود؛ البته این نقص است که بلافاصله بازیگران مجموعه‌ای که به تازگی از تلویزیون پخش شده است را در مجموعه دیگری به کار بگیریم؛ چرا که ذهنیت مخاطب را خدشه‌دار می‌کند اما کهنگی سریال ارتباطی به بازیگران ندارد. موضوع، بازاری است که درگیر پول اندوزی و چک بازی است و همه این‌ها آفت‌هایی است که در جامعه وجود دارد؛ بنابراین دست‌مایه‌ای که آقای جواد افشار انتخاب کرده است قابل دفاع است و خوب است که سریال‌های بسیاری با این موضوعات بیشتر کار شود.

فهیم در ادامه ضعف دیگر این مجموعه تلویزیونی را استفاده دربست و مینی‌بوسی بازیگران «کیمیا» در مجموعه «برادر» دانست و گفت: استفاده تیمی خوب است اما تیمی که افراد آن پشت دوربین باشند نه جلوی دوربین؛ بنابراین در این مجموعه بخشی از شخصیت‌هایی که بیش از این در «کیمیا» بازی کرده‌ بودند به کار آسیب زدند. بنابراین بحث اسپانسر و بحث بازیگران تکراری در مجموعه «کیمیا» را می‌توان از نقاط ضعف این مجموعه رمضانی عنوان کرد.

او سپس درباره ورود اسپانسرها به مجموعه‌های تلویزیونی اظهار کرد: متأسفانه اسپانسرهای ما در بخش کالاهای مصرفی و وارداتی ورود می‌کنند. اگر یک کارخانه تولیدی بود که اسپانسری ورود می‌کرد، دلمان نمی‌سوخت اما جای سوال است که یک برنج وارداتی این همه پول آگهی را از کجا می‌آورد؟! تلویزیون که قرار است در جهت آسیب‌شناسی حرکت کند و به مردم بابت فریب خوردن هشدار دهد، باید این نکته را در نظر بگیرد که چنین اسپانسرهایی می‌نوانند آسیب‌زننده باشند.

استقبال از مجموعه «دودکش» در آن مقطع زمانی سازندگان را به فکر واداشت تا شخصیت‌های شکل گرفته و دوست‌داشتنی سریال را به یک‌باره رها نکنند و از آنها مانند سریال «پایتخت» در سری‌های بعدی هم بهره ببرند، اما این منتقد درباره‌ی حاصل دودکش که «پادری» شده، معتقد است: اصلی‌ترین مشکل این مجموعه این است که قصه ندارد و از طرفی انرژی همه بازیگران صرف خلق تکیه‌کلام‌ها شده است و به نوعی مهره‌های این مجموعه درست در نخ تسبیح قرار نگرفته‌اند.

او سپس تأکید کرد: تکیه‌کلام‌های بیجا و متداوم منجر به این شده است که مخاطب این عبارات را پس بزند.

فهیم شیرینی مجموعه «پادری» را کشمکش دو بازیگر هومن برق‌نورد و بهنام تشکر عنوان کرد و گفت: تنها شیرینی که این مجموعه دارد کشمکش این دو بازیگر است، اما همین هم در بسیاری مواقع دچار افراط بیش از حد شده است.

او با اعتقاد بر اینکه قصه و داستان «پادری» بسط و گسترش ندارد، یادآور شد: تنها یکسری موقعیت است که این موقعیت‌ها هم به نوعی تحمیل شده است.

او با تأکید بر اینکه آسیب «پادری» به نبود قصه‌ی آن برمی‌گردد، توضیح داد: «پادری» در واقع فاقد قصه، داستان و داستانک است و صرفا همه انرژی گروه صرف خلق تکیه‌کلام‌ها شده است. تکیه‌کلام به عنوان نمکی از کار خوب است آن هم در شرایطی که به اندازه کم از آن استفاده شود در حالی که در این مجموعه استفاده از تکیه‌کلام‌ها تأثیر معکوسی داشته است و در بکارگیری آن‌ها افراط شده است. حتی در ارتباط با کاراکترهای زن در این مجموعه بیش از اندازه از تکیه‌کلام‌ها استفاده شده است و همه این‌ها نشان می‌دهد قصه‌ای در کار نبوده است که پیش برود و کار متکی به چند موقعیت و تکیه‌کلام است.

این منتقد درباره‌ی شخصیت هومن برق‌نورد در مجموعه «پادری» اظهار کرد: هومن برق‌نورد در اجرا بسیار افراط کرده است و تمام انرژی خود را صرف پراندن این تکیه‌کلام‌ها با داد و فریاد می‌کند؛ بنابراین در چنین خانواده‌ای با این شرایط آدمی با این وزن بالا پذیرفتنی نیست که مدام از تکیه‌کلام‌ها استفاده کند.

فهیم در پایان با اشاره به شخصیت بهنام تشکر در مجموعه «پادری» یادآور شد: معمولا در کارهای طنز باید بتوانیم چهره‌های طناز و با ثباتی را خلق کنیم مثل مستربین که بهنام تشکر سعی کرده است از فیگورهای این شخصیت استفاده کند.

استان‌ها...
ما را در سایت استان‌ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استان‌ها ostanha بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 11:47